• یک حساب Google Adsense مرتبط
  • داشتن بیش از 1000 مشترک
  • داشتن بیش از 4000 ساعت تماشای عمومی
  • عدم وجود اخطار فعال در مورد دستورالعمل‌های انجمن علیه کانال شما

هنگامی که این شرایط را برآورده کردید، می‌توانید با رفتن به بخش کسب درآمد، برنامه Partner Program خود را از داشبورد YouTube Studio خود تکمیل کنید. از آنجا، شرایط برنامه شریک را امضا کرده و حساب Adsense خود را متصل خواهید کرد.

پس از اتمام برنامه، YouTube حساب شما را بررسی می‌کند و در عرض یک ماه با تصمیم‌گیری با شما تماس می‌گیرد.

چقدر می توانید از تبلیغات YouTube درآمد کسب کنید؟

ما تحقیقات خود را برای یافتن آمار واقعی از یوتیوب‌برها (در بخش‌های مختلف) انجام دادیم که میزان درآمد آنها از محتوای خود را گزارش می‌دهد.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، مقداری که می توانید از یک ویدیو به دست آورید بر حسب جایگاه، موضوع ویدیو و تعداد بازدیدهای ویدیو متفاوت است.

ویدیوهایی با 1000000 بازدید در موضوعات مرتبط با امور مالی و بهره وری می توانند بین 3000 تا 5000 دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد کنند.
ویدیوهایی با 10 میلیون بازدید در مورد یک موضوع سودآور می توانند حدود 10000 دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد کنند.
ویدیوهایی با موضوعات غیرتجاری (مانند نحوه ژست گرفتن در عکس یا نحوه عکس گرفتن از اینستاگرام) می توانند به ازای هر 1 میلیون بازدید حدود 1000 دلار درآمد داشته باشند.

دو) کسب درآمد از بازاریابی وابسته

راه بعدی برای کسب درآمد با یوتیوب از طریق بازاریابی وابسته است.

این نوعی بازاریابی است که در آن محصولات یا خدمات شرکت دیگری را تبلیغ می کنید. در ازای آن، شرکت برای فروش هایی که وارد می کنید، به شما کمیسیون می پردازد. آموزش یوتیوب!

مقدار دقیق بسته به تاجر و نوع محصول متفاوت خواهد بود. این می تواند از 5٪ تا 100٪ درآمد حاصل از فروش متغیر باشد.

به عنوان یک شرکت وابسته، یک URL منحصر به فرد برای تبلیغ محصولات تاجر دریافت می کنید. هنگامی که مشتری پس از کلیک کردن روی پیوند، سفارشی را ثبت می کند، در سیستم ردیابی تاجر به شما اعتبار فروش داده می شود.

کسب و کارها در سراسر صنایع برنامه های وابسته ایجاد می کنند تا به افزایش فروش کمک کنند. مشارکت با شبکه ای از شرکت های وابسته به آنها اجازه می دهد تا مخاطبان خود را افزایش دهند و به مشتریان جدید دست یابند.

بنابراین، مهم نیست که برای چه موضوعی می خواهید محتوا ایجاد کنید، احتمالاً پیشنهادات وابسته پردرآمد زیادی را در جایگاه خود خواهید یافت.

بازاریابی وابسته به همان اندازه برای شرکت های وابسته مفید است زیرا به شما امکان می دهد محصولات را بدون توسعه خودتان بفروشید.

بهترین ویدیوها

یکی از راه‌ها برای نمایش پیشنهادات وابسته، ایجاد یک ویدیوی "بهترین" یا مقایسه است.

با این کار، برخی از گزینه‌های برتر برای یک نوع محصول خاص را به بینندگان نشان می‌دهید و تفاوت‌های کلیدی بین آنها را برجسته می‌کنید.

برای مثال، ویدیوی زیر بهترین هدفون‌های سال 2023 را نشان می‌دهد. علی ابدال به آنچه در مورد محصولات مختلف علاقه دارد اشاره می‌کند و چندین لینک وابسته در توضیحات ویدیو وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید بازدیدکنندگان روی پیوندهای شما کلیک کنند، باید به شما اعتماد کنند. به همین دلیل است که ایجاد محتوای غیر تبلیغاتی که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند نیز مهم است.

با گذشت زمان، آنها شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد می بینند و بهتر به پیوندهای وابسته شما پاسخ می دهند.

سه) محصولات خود را بفروشید

اگر محصولات خود را برای فروش دارید، یوتیوب می تواند ابزاری عالی برای یافتن مشتریان جدید باشد.

با کانال خود، راه های بی پایانی برای ایجاد محتوایی وجود دارد که افراد علاقه مند را جذب می کند و محصولات شما را تبلیغ می کند.

به عنوان مثال، می توانید یک مجموعه ویدیویی ایجاد کنید که نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما را توضیح می دهد.

ارائه‌دهنده نرم‌افزار دیجیتال مارکتینگ SEMRush نمونه‌ای عالی از این موضوع را با سری SEMRush Overview به ما می‌دهد.

چهار) کسب درآمد از حمایت مالی

حمایت مالی یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد با یوتیوب است.

با حمایت مالی، یک برند به شما پول می دهد تا ویدیوی خود را منتشر کنید در ازای ذکر محصولات یا خدمات آنها.

معمولاً سازندگان ویدیو در ابتدای ویدیو به حامیان مالی خود اشاره می کنند. قالب شبیه به یک تبلیغ است، اما طبیعی تر و قانع کننده تر است زیرا خود سازنده ویدیو در مورد محصول صحبت می کند.

این اغلب با برخی گرافیک ها و انیمیشن های ارائه شده توسط شرکت حامی همراه است.

نمونه بارز آن را می توان در کانال مستند تاریخ پادشاهان و ژنرال ها مشاهده کرد. همه ویدیوهای آنها توسط شرکت های مختلفی مانند NordVPN، Blinkist و Skillshare حمایت می شود.

در ویدیوی زیر می‌توانیم یکی از این حمایت‌ها را یک دقیقه بعد از محتوا ببینیم. در آن نقطه، راوی از اسپانسر نام می برد و ویژگی های محصول آنها را برجسته می کند.

از آنجایی که مخاطبان شما به توصیه‌های شما اعتماد دارند، حمایت‌های مالی می‌تواند برای شما و حامی مالی سودآورتر باشد زیرا تعداد بیشتری از بینندگان شما به فروش تبدیل می‌شوند.

این زمانی بیشتر قابل توجه است که شما یک حامی مرتبط با نوع محتوایی که ایجاد می کنید دارید.

یک مثال عالی ویدیوی زیر از Girl With the Dogs است. خالق، یک آرایشگر سگ، توسط شرکتی حمایت می شود که کفش های ضد آب می سازد.

آموزش دریافت حمایت مالی از یوتیوب

از آنجایی که برندها نمی‌خواهند وقت یا پول خود را برای حمایتی که نتیجه‌ای ندارد هدر دهند، بسیاری از آنها فقط اسپانسر کانال‌های یوتیوب را انتخاب می‌کنند که موفقیت ثابت شده و دنبال‌کننده‌های ثابتی دارند.

گفته می‌شود، دیگران در ازای دریافت یک محصول رایگان، به کانال‌های کوچک‌تر حمایت می‌کنند.

به طور کلی، گزینه های شما برای حمایت مالی به کیفیت مخاطبان و ماهیت کانال شما بستگی دارد.

از نظر میزان درآمدی که می توانید کسب کنید، این نیز بسته به جایگاه شما و اسپانسر خاص به شدت متفاوت است.

بیشتر داده‌ها نشان می‌دهند که یوتیوب‌برها از 10 تا 50 دلار به ازای هر 1000 بازدید برای ویدیوی حمایت شده خود درآمد کسب می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که حامیان مالی بر اساس هر بازدید پرداخت نمی کنند. در عوض، زمانی که نحوه گنجاندن حمایت مالی خود را در محتوای خود نهایی کنید، معمولاً با پرداخت نرخ ثابت موافقت خواهید کرد.